تازه های تکنولوژی در جهان

بهترین های تکنولوژی را در این وبلاگ ببینید

تازه های تکنولوژی در جهان

بهترین های تکنولوژی را در این وبلاگ ببینید

  • ۰
  • ۰

گفتار به متن نوعی فناوری کمکی است که متن دیجیتال را با صدای بلند می خواند. گاهی اوقات به آن فناوری "خواندن با صدای بلند" می گویند.

با کلیک یک دکمه یا لمس یک انگشت، تبدیل گفتار به متن می تواند کلمات را روی یک کامپیوتر یا دستگاه دیجیتال دیگر گرفته و آنها را به صدا تبدیل کند. تبدیل گفتار به متن برای بچه هایی که با خواندن مشکل دارند بسیار مفید است. اما همچنین می تواند به بچه ها در نوشتن و ویرایش و حتی تمرکز کمک کند.

نحوه عملکرد تبدیل متن به گفتار

تبدیل گفتار به متن تقریباً با هر دستگاه دیجیتال شخصی از جمله رایانه ها، تلفن های هوشمند و تبلت ها کار می کند. انواع فایل های متنی از جمله اسناد Word و Pages را می توان با صدای بلند خواند. حتی صفحات وب آنلاین را می توان با صدای بلند خواند.

صدا در تبدیل گفتار به متن توسط رایانه تولید می شود و سرعت خواندن معمولاً می تواند افزایش یا کاهش یابد. کیفیت صدا متفاوت است، اما برخی از صداها به نظر انسانی می رسند. حتی صداهای کامپیوتری وجود دارد که شبیه صحبت کردن کودکان است.

بسیاری از ابزارهای تبدیل گفتار به متن کلمات را هنگام خواندن با صدای بلند برجسته می کنند. این به کودکان امکان می دهد همزمان متن را ببینند و بشنوند.

برخی از ابزارهای TTS نیز دارای فناوری به نام تشخیص کاراکتر نوری (OCR) هستند. OCR به ابزار TTS اجازه می دهد تا متن را با صدای بلند از تصاویر بخواند. به عنوان مثال، فرزند شما می تواند از یک تابلوی خیابان عکس بگیرد و کلمات روی تابلو را به صدا تبدیل کند.

انواع ابزار تبدیل متن به گفتار

بسته به دستگاهی که شما استفاده می کنید، ابزارهای TTS مختلفی وجود دارد:

  • تبدیل متن به گفتار داخلی: بسیاری از دستگاه‌ها دارای ابزارهای تبدیل گفتار به متن داخلی هستند . این شامل رایانه های رومیزی و لپ تاپ، تلفن های هوشمند و تبلت های دیجیتال و کروم می شود. فرزند شما می تواند بدون خرید برنامه یا نرم افزار خاص از چت بات استفاده کند.
  • ابزارهای مبتنی بر وب: برخی از وب سایت ها دارای ابزار تبدیل گفتار به متن در سایت هستند. برای مثال، می‌توانید ابزار «دستیار خواندن» وب‌سایت ما را که در گوشه سمت چپ پایین صفحه‌نمایش شما قرار دارد، روشن کنید تا این صفحه وب با صدای بلند خوانده شود. همچنین، کودکان مبتلا به نارساخوانی ممکن است واجد شرایط یک حساب Bookshare رایگان با کتاب‌های دیجیتالی باشند که می‌توانند با TTS خوانده شوند. ابزارهای رایگان TTS نیز به صورت آنلاین موجود است.
  • برنامه های تبدیل متن به گفتار: کودکان همچنین می توانند برنامه های تبدیل گفتار به متن را در تلفن های هوشمند و تبلت های دیجیتال دانلود کنند. این برنامه ها اغلب دارای ویژگی های خاصی مانند برجسته کردن متن در رنگ های مختلف و OCR هستند. برخی از نمونه ها عبارتند از Voice Dream Reader، Claro ScanPen و Office Lens.
  • ابزارهای کروم: کروم یک پلتفرم نسبتا جدید با چندین ابزار TTS است. اینها عبارتند از Read&Write برای Google Chrome و Snap&Read Universal. می‌توانید از این ابزارها در Chromebook یا هر رایانه‌ای با مرورگر Chrome استفاده کنید. ابزارهای Chrome بیشتری را برای کمک به خواندن ببینید.
  • برنامه های نرم افزار تبدیل گفتار به متن: همچنین چندین برنامه نرم افزار سوادآموزی برای رایانه های رومیزی و لپ تاپ وجود دارد. علاوه بر سایر ابزارهای خواندن و نوشتن، بسیاری از این برنامه ها دارای TTS هستند. به عنوان مثال می توان به Kurzweil 3000، ClaroRead و Read&Write اشاره کرد. ابزار Immersive Reader مایکروسافت همچنین دارای تبدیل گفتار به متن است. این را می توان در برنامه هایی مانند OneNote و Word یافت. نمونه‌های بیشتری از نرم‌افزار برای کودکان با مشکل خواندن را ببینید.
  • ۰۱/۰۱/۰۶
  • ai altafi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی