تازه های تکنولوژی در جهان

بهترین های تکنولوژی را در این وبلاگ ببینید

تازه های تکنولوژی در جهان

بهترین های تکنولوژی را در این وبلاگ ببینید

۱ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

هوش مصنوعی (AI) ماشین‌ها را قادر می‌سازد تا مانند انسان‌ها ورودی‌های دنیای اطراف خود را درک، درک، پردازش و پاسخ دهند. در چند سال گذشته، ماشین لرنینگ به دلیل تلاش‌های چند شرکت پیشرو به طور فزاینده‌ای پیچیده‌تر شده است. بر اساس نظرسنجی جهانی McKinsey در 2020 در مورد هوش مصنوعی (AI) ، 50٪ از شرکت ها گزارش کرده اند که از هوش مصنوعی حداقل در یک کار تجاری استفاده می کنند. 

 

موارد استفاده برای این فناوری از خدمات مشتری خودکار گرفته تا پیش‌بینی فروش پیش‌بینی‌کننده و نوآوری‌های مراقبت‌های بهداشتی را شامل می‌شود. هر کاری که شامل پردازش داده با حجم بالا یا تلاش های مکرر انسانی باشد می تواند از هوش مصنوعی به دست بیاید. بیایید به برخی از برترین شرکت‌هایی که در سال 2022 مشغول توسعه هوش مصنوعی هستند که این فناوری را در موارد استفاده بی‌شمار استفاده می‌کنند، نگاهی بیندازیم. آنها همچنین از جمله کارفرمایان مورد علاقه برای متخصصان هوش مصنوعی هستند. در اینجا 10 شرکت برتر لیست شده به ترتیب حروف الفبا آورده شده است. 

 

1. آمازون

 

دفتر مرکزی و مکان: این شرکت با دفتر مرکزی خود در سیاتل، واشنگتن، ایالات متحده، دفاتری در تعدادی از شهرهای ایالات متحده و در سراسر جهان دارد. دارای 235 دفتر در سراسر جهان است. 

 

بررسی اجمالی: آمازون هوش مصنوعی را برای تشخیص صدا و یادگیری ماشینی مبتنی بر ابر در خدمات وب آمازون (AWS) توسعه می‌دهد . این شرکت در سال 1994 تأسیس شد و در تجارت الکترونیک و فناوری ابری تخصص دارد. در سال‌های 2015 تا 2016، زمانی که طیف وسیعی از دستگاه‌های الکسا را ​​با قابلیت تشخیص صدا راه‌اندازی کرد، وارد هوش مصنوعی شد. این شرکت همچنین یک مسابقه نوآوری هوش مصنوعی با جوایز تا سقف 500000 دلار برگزار می کند. آخرین درآمد گزارش شده سالانه آمازون برای سال 2020، 386 میلیارد دلار بود که شامل درآمدهای حاصل از هوش مصنوعی است. 

 

خدمات ارائه شده: آمازون خدمات اصلی هوش مصنوعی زیر را به مشتریان خود ارائه می دهد:

  • مشتریان می توانند از ML در ابر AWS برای ساخت راه حل های سفارشی استفاده کنند. 
  • این یک چارچوب مقیاس پذیر و انعطاف پذیر برای توسعه دهندگان ML از طریق SageMaker فراهم می کند. 
  • آمازون لکس ابزار هوش مصنوعی مکالمه ای این شرکت برای چت بات ها است.

هزینه خدمات: SageMaker برای چند ماه اول یک ردیف رایگان دارد و پس از آن قیمت گذاری بر اساس ظرفیت را دنبال می کند. Lex برای هر درخواست سخنرانی 0.004 دلار و برای هر درخواست متنی 0.00075 دلار هزینه دارد.

 

چه چیزی آن را بهترین می کند: خدمات هوش مصنوعی نتایج اثبات شده را تضمین می کند، زیرا خود این شرکت از هوش مصنوعی برای تجربه خرید آنلاین، پیشنهادات آمازون الکسا و سایر محصولات استفاده می کند. همچنین به لطف زیرساخت ابری پیشرو در صنعت این شرکت، برای مقیاس طراحی شده است. کسانی که تازه به هوش مصنوعی می‌آیند می‌توانند با استفاده از راه‌حل‌های ML از پیش ساخته‌شده آمازون از طریق Amazon SageMaker JumpStart، استقرار را آغاز کنند.

 

2. C3.ai

 

دفتر مرکزی و : C3.ai با دفتر مرکزی خود در شهر ردوود، کالیفرنیا، ایالات متحده، دارای پنج دفتر ایالات متحده در سراسر شیکاگو، هیوستون، نیویورک، شهر ردوود، و واشنگتن دی سی است و همچنین دارای دفاتر بین المللی در هشت کشور دیگر است. 

 

بررسی اجمالی: C3.ai راه‌حل‌های هوش مصنوعی سازمانی را برای ادغام داده‌ها، ساخت مدل‌های هوش مصنوعی، تولید پیش‌بینی‌ها و اجرای برنامه‌های از پیش ساخته یا سفارشی‌شده ارائه می‌کند. کارآفرین و تاجر آمریکایی، توماس سیبل، C3 را در سال 2009 تاسیس کرد. این شرکت برای عرضه اولیه عمومی (IPO) در سال 2020 درخواست داد. آخرین درآمد گزارش شده سالانه C3.ai برای سال 2021، 183.2 میلیون دلار بود. 

 

خدمات ارائه شده: C3.ai خدمات زیر را ارائه می دهد:

  • این یک پلت فرم توسعه برنامه کاربردی هوش مصنوعی با معماری مدل محور ارائه می دهد. 
  • این پلتفرم توسعه هوش مصنوعی بدون کد C3 AI Ex Machina را در اختیار دانشمندان داده قرار می دهد. 
  • مشتریان می‌توانند از مجموعه‌ای از برنامه‌های هوش مصنوعی از پیش ساخته شده برای صنایعی مانند تولید، خدمات مالی، و بخش عمومی یا برای بخش‌های عمودی عملکردی مانند مدیریت زنجیره تامین و مدیریت مشتری سود ببرند. 

هزینه خدمات: بیشتر پیشنهادات آن دارای قیمت سفارشی هستند، در حالی که پلت فرم C3 AI Ex Machina از 25 دلار برای هر کاربر در ماه شروع می شود.

 

چه چیزی آن را بهترین می کند: C3.ai نیازهای هوش مصنوعی سازمانی را در هر سطح بلوغ دیجیتال برآورده می کند. پلتفرم سطح ابتدایی و بدون کد آن بر روی یک مدل نرم افزاری به عنوان سرویس قیمت گذاری شفافی دارد. همچنین می توانید برنامه های بسیار پیچیده را با استفاده از یکپارچه سازی داده های شرکت و استودیوی عملیات مدل توسعه دهید. 

 

3. DeepMind

 

دفتر مرکزی و مکان: علاوه بر دفتر مرکزی خود در لندن، DeepMind دارای دفاتری در کانادا، فرانسه و ایالات متحده است. 

 

بررسی اجمالی: DeepMind یک شرکت تحقیق و توسعه هوش مصنوعی است که به عنوان زیرمجموعه Alphabet فعالیت می کند. همچنین هوش مصنوعی را برای نتایج مثبت در بخش مراقبت های بهداشتی توسعه می دهد. دانشگاهیان بریتانیایی دمیس حسابیس، شین لگ و مصطفی سلیمان این شرکت را در سال 2010 تأسیس کردند. این استارت آپ الگوریتم های هوش مصنوعی خود را بر روی بازی های قدیمی دهه 70 و 80 آموزش داد تا در طول زمان به طور فزاینده ای هوشمندتر شود. گوگل در سال 2014 DeepMind را به مبلغ 500 میلیون دلار خریداری کرد. آخرین درآمد سالانه گزارش شده DeepMind برای سال 2020 1.13 میلیارد دلار بود.

 

خدمات ارائه شده: DeepMind خدمات زیر را ارائه می دهد:

  • هوش مصنوعی پیشرفته‌ای را توسعه می‌دهد که می‌تواند چالش‌های انسانی، مانند برنده شدن در بازی Go یا درک ساختارهای داده پیچیده مانند داستان‌ها و شجره‌نامه‌ها را بپذیرد. 
  • این فناوری صدای WaveNet را توسعه می‌دهد که Google Assistant و Google Cloud Platform را تقویت می‌کند. 
  • ابزار AlphaFold آن می تواند مدل های سه بعدی ساختارهای پروتئینی را برای تسریع تحقیقات پزشکی مطالعه کند. 

هزینه خدمات: هزینه تجاری خدمات DeepMind فاش نشده است. 

 

چه چیزی آن را بهترین می کند: DeepMind درگیر تحقیقات بنیادی در بخش AGI است و گام های بزرگی در این حوزه برداشته است. ML آن با حداقل نظارت قابل استفاده است. این شرکت همچنین توجه ویژه ای به استفاده ایمن و اخلاقی از هوش مصنوعی دارد. 

 

  • ai altafi